خواص گیاهان دارویی

خواص روغن سیر برای پوست صورت، مو و درد مفاصل

خواص روغن سیر برای کاهش ریزش مو

سیر که جایگاه ویژه‌ای در غذاهای ایرانی دارد، از گذشته تا به امروز به‌ دلیل خواص درمانی‌ اش شناخته می‌ شود. این ماده خوراکی در بین مردم به‌ عنوان آنتی‌ بیوتیک طبیعی نیز مطرح است. و امروزه با پیشرفت تکنولوژی به صورت‌ های مختلف از این ماده بهره می‌ برند. همچنین روغن سیر یکی از این مواردی است، که برای پوست و مو خواص متعددی به همراه دارد.

 

روغن سیر چیست؟

روغن سیر فرار و تند است، که از تقطیر حبه‌ های سیر با بخار آب حاصل می‌ شود. این محصول به‌ دلیل فواید بالقوه، برای بیماری‌ های قلبی و مشکلات پوستی محبوبیت زیادی دارد.

خیلی از افراد از خواص روغن سیر برای درد مفاصل خود استفاده می‌کنند. این ماده با محتوای ضدالتهابی، آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانی آلیسین خود در برابر رادیکال‌های آزاد تاثیر حفاظتی بالایی دارد. روغن حاصل از سیر با اثر آنتی‌بیوتیکی طبیعی خود برای درد مفاصل و ملتهب مفید است و مانع از آسیب غضروف می‌شود.

 

خواص روغن سیر

سایر خواص این ماده عبارتند از:

  • برای فشارخون بالا مفید محسوب می‌شود.
  • کلسترول را کاهش می‌دهد.
  • این روغن خلط‌آور است.
  • در محافظت در برابر سرماخوردگی موثر خواهد بود.
  • از سلامت قلب محافظت به‌عمل می آورد.
  • از آسیب اکسیداتیو و تسریع روند پیری ممانعت می‌کند.
  • بدن را از سموم پاک خواهد کرد.
  • سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • در ازبین‌بردن باکتری‌های مولد آکنه تأثیرگذار است.
  • باکتری‌هایی را که باعث مسمومیت غذایی مانند سالمونلا می‌شوند از بین می‌برد.
  • عفونت‌های قارچی و پوستی مانند کرم حلقوی را درمان می‌کند.
  • التهاب لثه را می‌تواند کاهش دهد.
  • در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی تاثیر خوبی دارد.
  • برای درمان دیابت مفید خواهد بود.

خواص روغن سیر برای موی سر

 

خواص روغن سیر برای پوست صورت

روغن سیر به حفظ سلامت پوست صورت و بدن کمک میکند. از جمله مواردی که میتوان اشاره کرد، جلوگیری از بروز آکنه های پوستی است. از طریق کنترل چربی های سطح پوست یا همان سبوم پوستی، مانع از ایجاد جوش صورت و بدن میگردد. برای بهره مندی از خواص روغن سیر برای پوست صورت میتوانید به طور روزانه پوست خود را آغشته نمایید و به خوبی ماساژ دهید تا جذب گردد. فقط حتما از یک روغن سیر فاقد بوی نامطبوع استفاده نمایید. اگر تمایل به تهیه روغن سیر دارید، یشنهاد میکنیم از روغن سیر واتیکا استفاده نمایید.

 

جوانسازی پوست

اگر میخواهید پوستتان جوان و شاداب باشد از این روغن معجزه آسا بهره مند شوید. به دلیل وجود ترکیبات همچون آلیسین و انواع آنتی اکسیدانها در جوانسازی سلول های پوستی نقش موثری ایفا مینماید. و در این صورت نیازی به استفاده از انواع محصولات ارایشی و روغنهای گیاهی برای شادابی پوست ندارید.

 

التیام زخمهای پوستی

انواع زخم های پوستی با روغن سیر بهبود میابند. به دلیل اثرات ضد میکروبی و قارچی این روغن در تسریع التیام زخم میتواند مور واقع گردد. همچنین التهابات و حساسیت های پوستی را مرتفع میکند. به خصوص برای افرادی که دچار اگزما یا خشکی پوست هستند میتواند بسیار کارامد باشد.

 

خواص روغن سیر برای مو

روغن حاصل از سیر حاوی تمام ویتامین‌های لازم برای مو مانند C، E،  B1 وB6  است. این ماده با محتوای غنی خود مانع از ریزش مو خواهد شد، سلامت مو را بهبود می‌بخشد و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. این روغن حاوی ترکیبات موثر برای موهایتان است. در ادامه فواید این محصول طبیعی را برای مو بیان کرده‌ ایم. شما عزیزان می‌توانید برای خرید روغن سیر باکیفیت بسیار بالا به سایت عطاری نشاط مراجعه کنید.

 

کمک به رشد مو

این روغن بانفوذ عمیق به فولیکول‌های مو با مقدار بالای منیزیم و مواد معدنی فراوان موجود در خود، نقش مهمی در احیای سلول‌ها ایفا می‌کند. این محصول به افراد گلایه‌مند از رشد کم موهایشان یاری می‌رساند. شما با استفاده یک‌بار از این ماده در هفته به نتایج قابل‌مشاهده خواهید رسید.

 

کمک به حفظ رطوبت مو

موهایی که در معرض فرآیندهای زیادی قرار گرفته‌اند و شروع به ازدست‌دادن تعادل رطوبتی خود می‌کنند، ریزش خواهند داشت و کدر به‌نظر می‌رسند. شما می‌توانید روغن سیر را برای بازگرداندن موهایتان به شادابی قبل انتخاب کنید. این ماده به لطف اجزای موجود در آن، به موها شادابی می‌بخشد و آن را درخشان می‌کند.

 

تغذیه عمیق پوست سر

خارش یا بیماری‌های ارثی در پوست‌سر باعث ایجاد ظاهر بد و ناراحتی می‌شوند. پوست سر برای درمان بیماری‌های خود به روغن‌های مغذی نیاز دارد. با این روغن پوست سر را ماساژ دهید و در مدت کوتاهی آن را به حالت سابق برگردانید.

 

خواص روغن سیر برای ریزش مو

ریزش مو یک بیماری بسیار شایع در افرادی است که زیاد از سشوار و اتوی مو یا رنگ مو استفاده می‌کنند. به لطف این روغن می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد. شما این امکان را دارید تا از آن نه‌تنها برای ریزش مو بلکه برای تقویت مو نیز استفاده کنید.

 

کمک به رفع سفیدی مو

روغن سیر معجزه‌آسا از سفیدشدن موها جلوگیری می‌کند. سفیدشدن موها که به دلایلی مانند کهولت سن، استرس، افسردگی و… به‌وجود می‌آید بسیاری از افراد را آزار می‌دهد. این ماده در مدت کوتاهی موهای سفید شما را کاهش می‌دهد و موهایی شاداب و درخشان به شما می‌بخشد.

 

تقویت‌ کننده ریشه مو

این روغن از شکستگی، تیرگی و بی‌روحی فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند و از موهای شما در برابر عوامل مضر محافظت به‌عمل می‌آورد. برای داشتن موهایی درخشان، شاداب و حجیم، باید به‌طور منظم از این محصول استفاده کنید.

فواید روغن سیر برای مو

خواص روغن سیر برای درخشندگی موها

موهایی که به‌دلیل اشعه‌های مضر و دمای بالا کدر و فاقد حجم به‌نظر می‌رسند، اکنون به لطف روغن سیر می‌توانند دوباره سرزنده و درخشان شوند. این ماده موها را عمیقا تغذیه خواهد کرد و در مدت‌زمان کوتاهی آن‌ها را قوی‌تر و پرتر نشان می‌دهد.

 

تقویت تارهای مو

تارهای ضعیف مو باعث می شود موها کم‌حجم و نازک به‌نظر برسند. افرادی که موهای نازک دارند به‌دلیل تارهای ضعیف موهای خود نمی‌توانند به موهای خود حجم یا فرم دهند. این روغن تارهای مو را تقویت می‌کند و آنها را ضخیم‌تر از قبل خواهد کرد و به موها اجازه فرم‌دادن می‌دهد.

 

کاهش شکنندگی مو

شکستگی مو که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانم‌ها و آقایان است به لطف ویتامین‌های A و C موجود در روغن سیر کاهش می‌یابد. با مصرف این ماده در مدت‌زمان کوتاهی موهایی پر و براق خواهید داشت. این روغن طبیعی در جلوگیری از شکستگی مو بسیار خوب عمل می‌کند و با استفاده منظم نتایج فوق‌العاده‌ای می‌دهد.

 

موثر در درمان آلوپسی

بیماری‌های مو به‌مرورزمان باعث طاسی و کاهش حجم موها می‌شوند. پس از مدتی به‌خاطر برخی از بیماری‌ها، موهای ما شادابی قبلی خود را از دست می‌دهند و کدر و بی‌حالت به نظر می‌رسند. این روغن که در صورت استفاده منظم اثرات باورنکردنی بر روی مو دارد، برای آلوپسی «آره آتا» نیز مفید است.

اگر مشکل آلوپسی دارید از این روغن بر روی پوست سرخود استفاده کنید. پس از آن باید سرخود را با شامپو بشویید.

 

خواص روغن سیر برای گوش

روغن سیر برای درمان دردهای مرتبط با گوش میتوانید بسیار موثر باشد. به دلیل وجود ترکیبات سرشار این روغن به عنوان یک ماده باارزش شناخته میشود. و میتواند برای سلامت کلی بدن بسیار حائز اهمیت باشد. این روغن طبیعی و گیاهی میتواند بدن را در مقابله با بسیاری از بیماری های ایمن نگاه دارد و سلامت و تندرسی بدن را محفوظ بدارد.

 

خواص روغن سیر برای درد مفاصل

دردهای مفصلی اغلب از سردی و ضعف جریان خود اتفاق می افتد که یکی از بهترین راهکار درمانی بهره گیری از روغن سیر است. با ماساژ این روغن در موضع مورد نظر به طور مداوم سبب رفع سردی و اصلاح مزاج میشود. همچنین در افزایش جریان خون نقش موثری ایفا میکند. با ترکیب روغن سیر و روغن سیاه دانه اثراتی به مراتب قوی تر میتوانید دریافت نمایید.

 

جمع‌ بندی

روغن سیر به‌اندازه خود سیر مفید خواهد بود. خواص روغن سیر برای پوست صورت و مو متعدد است. این محصول طبیعی با استفاده منظم در درمان خیلی از بیماری‌های مربوط به پوست و مو تاثیر دارد. برای حفظ سلامتی پوست صورت و بدن خود، از محصول اصل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید