خواص گیاهان دارویی

0 تا 100 خواص پنیرک برای عفونت زنان که نمیدانید!!

خواص پنیرک

خواص پنیرک برای عفونت زنان به خاطر وجود ترکیبات ارزشمندی همچون فنول‌ها و فیتواستروژن‌ها و انواع مواد دارویی می‌باشد. همچنین گل پنیرک در طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در گذشته نیز برای بهبود مشکلات قاعدگی و تسکین درد و  کاهش عفونتها مورد استفاده قرار میگرفت. در این مقاله از خواص پنیرک برای عفونت زنان و رفع بیماری‌های رحم مطالب مفید و کاربردی ارائه می‌شود،  پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

پنیرک چگونه گیاهی است؟

گیاه پنیرک را به صورت علمی Euphorbia helioscopia  می ‌نامند. محل رشد آن عمدتاً در مناطقی است که آب و هوای معتدل گرم و معتدل سرد دارند. می‌ توان آن را اغلب در اروپا، آفریقا، شمال آمریکا و بخشی از آسیای غربی کشت داد.
به دلیل حضور گلیکوزید های متعدد، انواع فنول، انواع فیتوکروم، انواع فیتواستروژن می‌ تواند نقش پررنگی در سلامت افراد داشته باشد.
نکته کلیدی که در ضمن استفاده از این گیاه باید مد نظر قرار دهید این است که اغلب قسمت ‌های آن مثل ساقه، گل، برگ و میوه دارای خاصیت سمیت هستند. در زمان استفاده از آن بایستی جوانب احتیاط را رعایت کنید. می توانید از عصاره تولید شده و یا بسته بندی های این گیاه به جای استفاده مستقیم از آن بهره بگیرید.

 

ترکیبات موثر گیاه پنیرک چیست؟

اگر شما هم تمایل دارید تا بدانید خواص مهم و کلیدی گیاه پنیرک از چه ترکیباتی ناشی می ‌شود در ادامه به این موضوع می ‌پردازیم.
_ فیتوکرومانه ‌ها: گیاهانی که واجد این ترکیب باشند می ‌توانند به جهت فروکش کنندگی التهاب مورد استفاده قرار گیرند. این ماده به عنوان ترکیبی ضد باکتریایی در رفع عفونت موثر است.
_ انواع فنول ‌ها: ترکیباتی نظیر فرولیک اسید و روتین در خانواده فنول جای دارند. این ترکیبات واجد خاصیت آنتی اکسیدانی هستند لذا قادرند سلول‌ ها را در برابر ترکیبات مضر و آسیب زننده مثل رادیکال ‌ها محافظت کنند.

_ انواع آلکالوئید: ویژگی کاهش التهاب و عفونت از سوی این ترکیبات در گیاه پنیرک ثابت شده است.
_ فیتواستروژن: مشابه هورمون استروژن انسانی بوده که در گیاهان یافت می ‌شود. این ترکیب می‌ تواند در بعضی اختلالات عصبی، هورمونی و نورونی نقش موثری داشته باشد.
_ گلوکوزید: به دلیل ویژگی ضد قارچی، این ترکیبات بسیار در داروهای سنتی و آزمایشگاهی مورد استفاده واقع می ‌شوند. این عناصر می ‌توانند برای رفع عفونت بسیار مفید باشند.

هرچند که ترکیبات کلیدی این گیاه توضیح داده شد اما جای دارد تا در باب خواص پنیرک به عنوان داروی ضد عفونت بیشتر صحبت شود.

خواص پنیرک برای عفونت

 

خواص پنیرک برای عفونت زنان و التهاب

به دلیل ترکیبات ذکر شده می توان از گیاه پنیرک به عنوان یک داروی موثر در رفع عفونت و کاهش التهاب کمک گرفت. اما چگونه؟

 

  • ضد باکتریایی

طبق تحقیقات انجام شده محققان متوجه شده‌ اند که ترکیبات موجود در این گیاه موجب کاهش چشمگیر رشد میکروارگانیسم ‌های مضر مثل باکتری ‌ها می گردد. این ویژگی می ‌تواند برای رفع عفونت ‌هایی با منشا باکتریایی مثل سرماخوردگی و عفونت‌ های مجاری ادراری مورد استفاده واقع شود.

 

  • ضد قارچی

از دیگر نکات مثبت این گیاه حضور ترکیباتی است که می ‌توانند مانع پیشرفت عوامل قارچی شوند. در مواردی که عفونت ‌های قارچی در پوست و یا مخاط مشاهده می ‌شود می توان از عصاره این گیاه کمک گرفت. مواردی چون عفونت ‌های خمیری (کاندیدیازیس)، التهاب و یا قرمزی پوست در این دسته جای دارند.

 

  • ضد ویروسی

در برخی مواقع عفونت می‌ تواند منشا ویروسی داشته باشد. طبق مطالعات و آزمایشات بالینی، از عصاره یا دمنوش این گیاه می ‌توان برای کاهش ویروس‌ های دستگاه تنفسی و ادراری کمک گرفت.

 

  • اثرات التیام بخشی

خواص پنیرک برای عفونت زنان پروسه التیام بخشی زخم ‌های عفونی را تسریع بخشد. از این موضوع میتوان به منظور رفع زخم ‌های سطحی و التهاب ‌های جلدی کمک گرفت.
نکته: برای خرید عصاره گیاه تنها از فروشگاه ‌های معتبر اقدام نمایید.
جالب است بدانید که خواص این گیاه محدود به مواردی که تا به اینجا به آنها اشاره کرده ایم نمی ‌شود.

مطالعه مقاله مهم ترین خواص میخک به شما می تواند کمک زیادی در جهت شناخت فواید درمانی میخک و بهرمندی از راهکارهای درمانی کند.

فواید پنیرک برای عفونت

 

خواص پنیرک برای عفونت زنان و رفع بیماری ‌های رحم

چند خصلت کلیدی گیاه پنیرک می‌ تواند بیماری ‌های رحم در زنان را شدیداً کاهش دهد. در ادامه آنها را با یکدیگر مرور می کنیم.
_ تقویت رحم: این گیاه می ‌تواند دوران قاعدگی بانوان را تنظیم و متعادل کند.
_ کاهش عفونت و التهاب رحم: به دلیل ویژگی فروکش کنندگی التهاب، برخی پزشکان استفاده از این گیاه را برای کاهش التهاب مزمن (PID) مناسب می ‌دانند.
_ کاهش دردهای رحم: ویژگی‌ های ضد التهابی در این گیاه می ‌تواند موجب کاهش درد های ناشی از بیماری‌های رحم گردد.
_ متعادل کننده هورمون ‌های رحم: ترکیبات موثر در این گیاه می ‌تواند هورمون‌ های رحم را تنظیم و متعادل کند.

 

پنیرک برای رفع التهاب ‌های گوارشی

از دیگر خواص پنیرک برای عفونت زنان، التهاب های گوارشی است. همانطور که می ‌دانید اختلالات گوارشی می ‌توانند موجب التهاب معده، روده و یا سایر اعضای درگیر شوند. استفاده درست از این گیاه می‌ تواند ضمن رفع التهاب و عفونت ‌های جزئی دستگاه گوارشی؛ سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقا دهد.

پنیرک برای عفونت زنان

 

سایر خواص پنیرک برای عفونت زنان

  • کنترل و پیشگیری از گسترش عوامل قارچی (که موجب التهاب و عفونت می‌گردند) در دستگاه گوارش، تناسلی و …
  • به دلیل حضور ترکیبات فعال و موثر مصرف این گیاه موجب افزایش سیستم ایمنی می گردد. این موضوع در کاهش و یا حتی پیشگیری ابتلا به انواع عفونت ‌های قارچی و باکتریایی موثر خواهد بود.
  • استفاده از این گیاه می ‌تواند برای کاهش درد و اسپاسم ‌های عضلانی کمک کننده باشد.
    کاهش استرس و تنش ‌های روانی که بر روی دستگاه گوارش تاثیر منفی می گذارند.
  • خواص پنیرک برای عفونت زنان به تنظیم هورمون‌های زنان منجر می‌شود. و طبق مطالعات، مصرف طولانی مدت این گیاه ارزشمند به خوبی بر کنترل سیستم هورمونی خانم‌ ها تاثیرات شگفت انگیزی می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید